همان طور که مطلع هستید، بعد از فعال شدن سایت (خرید هاست و سپس طراحی سایت) رفته رفته با توجه به محتوای قرار گرفته بر روی فضا، بازدیدکنندگان به سوی سایت مسیر خودشان را پیدا می کنند و بدین ترتیب افزایش بازدید رخ می دهد. اگر شما فروشنده محصولی باشید و یا بر روی سایت خود مقاله با بار محتوایی عملی و غیره داشته باشید، بازدید کنندگان در طی مدتی وارد سایت شما خواهند شد.

 

به پنج روش اصلی بازدیدکننده وارد سایت می شود:

اولین روش – مستقیم (Direct): بازدیدکننده آدرس سایت را بصورت مستقیم و دستی در مرورگر وارد کرده و سایت را باز می کند و حتی می تواند از طریق پیامک و ایمیل تبلیغاتی نیز وارد سایت مذکور شده باشد.

دومین روش- ارجاعی (Referall):  بازدیدکننده از طریق تبلیغات در سایت های دیگر یا موجود بودن آدرس سایت به ترتیبی که از آدرس دیگر به سایت مذکور رجوع کند گفته می شود.

سومین روش – جستجو (Search):  بازدیدکننده با وارد کردن کلمه کلیدی خاص مرتبط با شما را جستجو کرده و وارد سایت می شود که یکی از پر طرفدار ترین و پسندیده ترین مسیرهایی است که چشم ها بر روی آن دوخته شده اند.

چهارمین روش – شبکه های اجتماعی (Social):  بازدیدکننده به حالت ارجاعی یا بصورتی که لینک سایت به اشتراک گذاشته شده باشد وارد سایت مذکور می شود که این روش ترکیبی از روش دوم و اشتراک گذاری می باشد.

پنجمین روش – سایر (Other): در اینجا قالبا توسط آنالیزور های مختلف، شیوه رجوع بازدیدکننده به وبسایت شناسایی نمی شود و ممکن است به هر روش مختلفی وارد سایت شده باشد.

 

اکنون شما با راه های مختلف ورود کاربر/بازدیدکننده به وبسایت آشنا شده اید و می دانید که ممکن است از چه طریقی وارد سایت می شوند و به راحتی می توانید نقاطی را که می خواهید در آن رشد کنید را قوی تر کنید.

 

اگر فروشنده باشید و حتی اگر یک بلاگ نویس هستید، نیاز به کاربران و مشتریان خاص خود دارید که ره گذر نباشند و به قولی محتوای شما را درک و بتوانند استفاده کنند که شما هم در کنار ارائه خدمات یا مطالب با بار علمی و غیره بتوانید از این روش سود برای خود کسب کنید و مطمئنا کسانی که بصورت مستقیم (Direct) یا ارجاعی (Referall) یا به صورت جستجو وارد سایت شما شده باشند، می توانند باالقوه و باالفعل واقع شوند.

 

هدف ما درک این است که هرچه شما بازدیدکننده نزدیک تر به هدف داشته باشید در نهایت ترافیک بهینه ای مصرف شده و باعث رشد و ترقی سایت شما در سیستم امتیاز جهانی می شود.

 

همان طور که آگاهی داریم، قطعا سایتی که زیر یک ماه فعالیت داشته نمی تواند بازدید خودش را یکباره به ۲۰۰۰ عدد و حتی در این حدود برساند !
حتما برای شما سوالی پیش آمده که چگونه ممکن است یکباره چنین سایت هایی با چنین ارقامی بازدید دریافت کنند!

 

از طریق PPC یا به عبارتی خرید بازدید کننده و یا PopUp می توان تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده را به وبسایت بصورت ناگهانی هدایت کرد.
قبل از اینکه عواقب را بدانید، بهتر از با اینکه چرا این عمل صورت می گیرد آشنا شوید.
بزرگترین دلیل خرید بازدیدکننده افزایش رتبه در آمار و امتیاز گوگل و الکسا ( Google و Alexa ) می باشد.

 

کسانی که بازدید خریداری می کنند در این خیال هستند که می توان چنین آمار سنجی هایی را فریب داد در صورتی که این طور نیست و از قبل برای جلوگیری از این روش ها از سوی گوگل و الکسا و چنین سایت های معتبر برنامه ریزی شده است.

 

آنالیزور های قدرتمند مثل گوگل و الکسا پس از گذشت یک مدت زمان کوتاه متوجه آمار و ارقام غیرواقعی که در عمل بازدیدکننده تقلبی خواهند شد.
به نظر شما چه پاسخی این عمل دریافت خواهد کرد؟ تنها و سنگین ترین کاری که می کنند این است که آدرس سایت در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و به این صورت به اصطلاح سایت پنالتی خواهد شد و از دور خارج می شود .

 

در نظر داشته باشید که اگر سایتی حتی فقط برای یکبار هم وارد لیست سیاه شود به سختی از آن لیست خارج خواهد شد.

مشکل بعدی این است که اگر چنین کاری صورت بگیرد، اکثر سایت ها بر روی هاست با منابع اشتراکی هستند که درصورت هجوم بازدیدکننده زیاد به منابع سرور اصلی فشار خواهد آورد و در نهایت میزبان از شما درخواست می کند که از میزبان دیگری سرویس تهیه کنید چرا که به دلیل فشار بیش از اندازه این عمل موجب کاهش کیفیت میزبانی خواهد شد و موجی از نارضایتی ها از سوی کاربران دیگر واقع بر روی آن سرور خواهد آمد.

 

علاوه بر موضوع مصرف منابع سخت افزاری سرور، این عمل دچار کمبود پهنای باند خواهد شد که در نهایت باعث خارج از دسترس شدن سایت می شود.
دقیقا تقلب برای دور زدن الگوریتم ها باعث مجازات از سوی آنالیزورها خواهد شد.

 

گوگل و الکسا بازدید های تقلبی را چگونه شناسایی می کنند؟

طی سال های پی در پی تشخیص بازدید تقلبی کمی دشوار بود ولی امروز به دلیل پیشرفت دانش از چندین فاکتور برای بررسی بازدیدها اعم از میزان حضورشان در سایت، تعداد رجوع به سایت و غیره استفاده می شود. به همین صورت برای جلوگیری از افراد متقلب اگر به فرض الکسا زودتر متوجه بازدیدهای تقلبی یک سایت شود سریعا به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاع می دهد و در نهایت سایت به صفحه های آخر موتور جستجو روانه می شود.

 

برخی از شاخصه ها که بازدیدکننده جعلی را مشخص می کنند:

  • Bounce Rate

این شاخصه به گونه ای عمل می کند که در صورت ورود یک بازدیدکننده به سایت میزان ماندگاری او سنجیده می شود و در صورتی که از سایت سریعا خارج شود به این معنا است که محتوای سایت با توجه به نیاز نبوده و احتمال اینکه بازدیدهای جعلی صورت گرفته باشد زیاد است و به همین روند نمودار هایی از رفتار چند بازدیدکننده گرفته و سنجیده می شود.
در شکل زیر Bounce Rate یک سایت را مشاهده می کنید که فعالیت هایی نزولی در آن انجام می گردد.

عواقب خرید بازدیدکننده

در تصویر بالا الکسا بررسی کرده و طبق آمار ۳۰ درصد از بازدیدکنندگان پس از بازدید از سایت ممکن است به هر دلیل خارج شوند و این رقم شک برانگیز است به همین دلیل ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرد، خلاف سایت فوق در تصویر زیر سایت دیگری بررسی شده که ۲۱% از بازدیدهای جدید ماندگاری دارند و نرخ رشد از جعبه سمت راست قابل مشاهده است.

 

عواقب خرید بازدیدکننده

  • Daily Page-Views Per Visitor

این شاخص نشان دهنده این است که بازدید کننده از صفحه ای بر آن فرود آمده است آیا به صفحات دیگر می رود یا بلافاصله بعد از اینکه وارد شد سایت را ترک می کند؟ به عنوان مثال اگر شما چیزی جستجو کرده باشید و از یک سایت اطلاعات مورد نیاز را بدست نیاورده باشید از آدرس های دیگر هم دیدن می کنید، حالت دیگر ماجرا این است که اگر بازدیدکننده  از طریق بازدید تقلبی هدایت شده باشد سریعا سایت را ترک می کند، در تصویر زیر مشخص شده است که بازدیدکننده فورا سایت را ترک می کند در نتیجه ممکن است سایت بازدید تقبلی دریافت می کند.

عواقب خرید بازدیدکننده

در تصویر زیر مشاهده می شود که بازدیدکنندگان پس از ورود به سایت تمایل به مشاهده از صفحات دیگر را نیز دارند به این ترتیب وضعیت به شکل زیر تغییر می کند.

عواقب خرید بازدیدکننده

  • Daily Time On Site

این شاخص نشان می دهد که هر کاربر در سایت چه مقدار حضور دارد و با توجه به موضعیت سایت میانگین متفاوت است به عنوان مثال در سایت فیلم حدود ۱۵ دقیقه و در سایت خبر ۳۰ دقیقه و در سایت های خدماتی حدودا ۵ دقیقه اندازه گیری شده است.
این شاخصه در صورت ورود بازدید تقلبی بسیار تغییر می کند و همان طور که می توانید تصور کنید شاید به ۵ ثانیه نیز کاهش پیدا کند در نتیجه تشخیص داده می شود که بازدید جعلی به سایت وارد شده و در نهایت ممکن است سایت به لیست سیاه افزوده شود.
در تصویر زیر مشخص شده است که بر روی سایت بازدید جعلی فرود آمده است و با کاهش ۷۳ درصدی رو به رو شده است .

عواقب خرید بازدیدکننده

در تصویر زیر سایت دیگر مشاهده می شود که میزان زمان بازدیدکنندگان بر روی سایت رو به رشد بوده و کاهش چشم گیر نداشته است.

عواقب خرید بازدیدکننده

با توجه به مطلب و توضیحات داده شده استفاده از بازدید های تقلبی اصلا جایز نیست چرا که شریط ورود سایت توسط گوگل و الکسا با احتمال بسیار زیاد به لیست سیاه فراهم می شود و اعتبار سایت از دست خواهد رفت.

گوگل از الگوریتم های پیچیده تر از الکسا استفاده می کند که تا به حال برای عموم فاش نشده است و شایان ذکر است دقیق ترین میزان بررسی رفتار کاربر را گوگل دارد چرا که بسیاری از کاربران از مرورگر کروم گوگل استفاده می کنند و از خدمات مختلف گوگل مثل موتور جستجو، تبلیغات، آنالیز که دسترسی کامل به بررسی رفتار کاربران را دارد استفاده می کند و بسیار سریعتر و جدی تر در مقابل بازدید های تقلبی رفتار نشان می دهد که موجب جریمه شدن خواهد شد.

 

پیشنهاد می شود که هیچ گاه به سراغ چنین روش هایی روی نیاورید و حتما قبلا از هر اقدامی با کارشناسان مجرب ویراهاست در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

لطفا برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید
[کل: 1 میانگین: 5]