در زمان ساخت و پیاده سازی وبسایت با توجه به زمینه فعالیت، چندی از کلمه کلیدی برای سئو (کلمات کلیدی) به منظور استفاده در نمایش موتور جستجو ها در نظر می گیریم. انتخاب اینکه از چه کلماتی استفاده کنیم بسیار اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که نمی توانید از هر کلمه کلیدی برای وبسایت خود استفاده کنید و انتخاب شما بسته به قدرت سایت از لحاظ محتوایی وبسایت بستگی دارد.

 

انتخاب کلمات کلیدی

  • ترافیک و سختی کلمات کلیدی در نظر گرفته شده
  • سنخیت کلمات با متحوای وب سایت
  • بررسی ترافیک ورودی از کلمه یا کلمات کلیدی در نظر گرفته شده

 

سختی کلمات کلیدی چیست؟

سختی کلمات کلیدی ( Keyword Difficulty ) می گویند که به معنای میزان رقابت در موتور جستجو گفته می شود. گوگل این را با بیان سطح اسپم منتشر کرده است که به این معناست که هر چه رقابت بیشتر باشد قاعدتا میزان اسپم این کلمات نیز بیشتر می شود. الگوریتم های گوگل با المان های مختلفی این موضوع را می سنجد و هر چه شما از کلمات کلیدی پر ترافیک استفاده کنید قالبا ورود در صدر نتایج گوگل نیز دشوار تر خواهد بود. هر چقدر سازه وب سایت بر پایه الگوریتم های گوگل بنا شده باشد، می توان سریع تر با کلمات کلیدی سخت نیز وارد نتایج جستجو شد. به این نکته توجه داشته باشید که هر چه کیفیت وبسایت شما بالاتر باشد سریعتر به نتایج اول کلمه کلیدی خواهید رسید.

 

تعیین سختی کلمات کلیدی

چند ابزار برای بررسی سختی کلمات یا همان – Keyword Difficulty معرفی شده اند که Ahrefs  یکی از بهترین ابزارها می باشد. دقت داشته باشید که اکثر این ابزار ها که کمک به بهینه سازی سایت می کند عموما رایگان نیستند. اگر کمی جستجو و زمان برای این موضوع بگذارید به راحتی می توانید میزان سختی را بر اساس رقبا در قالب زمان تخمین بزنید. به عنوان مثال میزان سختی کلمه سئو در برابر آموزش سئو بیشتر است. تصویر زیر ابزار Ahrefs Keyword Difficulty میزان سختی کلمات کلیدی را از عدد ۰ تا ۱۰۰ مشخص می کند که هر چه به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، سخت تر است.

 

 

انتخاب کلمه/کلمات کلیدی

حتما پیش از انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی، رقبای خود را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظرتان “سئو” می باشد و زیرساخت سایت شما قدرت کافی را برای کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل را ندارد، بهتر است روی کلمه های با سختی و رقابت کمتر کار کنید. این امر موجب می شود با گذشت زمان سایت شما اعتبار و قدرت کافی را برای بدست آوردن رتبه مناسب برای کلمات کلیدی دشوار در نتایج جستجوی گوگل را بدست آورد.

 

تناسب در انتخاب کلمه/کلمات کلیدی

اگر صفحه سایت شما مرتبط با بخش کوچکی از یک موضوع اصلی است لزومی ندارد روی کلمه کلیدی غیر مرتبط با موضوع اصلی کار کنید. در اینصورت اگر موفق به کسب جایگاه در نتایج گوگل شوید که احتمال وقوع آن کم است به دلیل اینکه پاره ای از مخاطبین به موضوع مورد نظرشان دست پیدا نخواهند کرد سایت شما را ترک خواهند کرد که این موضوع در دراز مدت موجب افزایش نرخ فرار از سایت (Bounce Rate) شده و به سئو سایت آسیب می زند.

 

بازخورد انتخاب کلمه/کلمات کلیدی

بهتر است بر روی کلمه هایی کار کنید که بیشتر هدف شما را تامین می کنند تا به دنبال این موضوع مخاطبین شما حفظ شوند.

 

لطفا برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید
[کل: 1 میانگین: 5]