طی دو دهه گذشته و بازبینی در انتشارات، دیده شد که تجارت تا چه اندازه عمیقا تغییر کرده است. در روزهای گذشته، نویسندگان فقط به نوشتن کتاب خود توجه می کردند و بعد ناشر بازاریابی و فروش کتاب را به عهده می گرفت.بله، آن روزهایی بود که نویسندگان به راحتی نوشتند!

 

دنیای دیجیتال همه چیز را در مورد این صنعت تغییر داده است.

وقتی می خواهید نویسنده شوید، متوجه می شوید که نویسنده بودن خیلی بیشتر از نوشتن کتاب است.

“شما در حال ایجاد حرفه هستید، نه فقط فروش کتاب” اینگونه است که عوامل ادبیات “لورا زاتس و اریک هین” آن را در یکی از قسمتهای اخیر خود (۱۸ ژوئن ۲۰۱۹) خلاصه می کنند. می توان گفت که یکی از پادکست های مورد علاقه در مورد نوشتن و صنعت چاپ کتاب است.

به گفته “لورا و اریک” مشاغل نوشتن فقط در فروش کتاب اتفاق نمی افتد.

امروز نویسندگان مشاغل خود را اداره می کنند و علاوه بر نوشتن و بازاریابی کتاب های خود، در حال ویرایش، تدریس، نوشتن مقاله ، عقد قرارداد برای کارهای سریالی و همکاری با نویسندگان دیگر و موارد دیگر هستند.

همه این نیست! خوانندگان کتاب در دنیای امروز می خواهند از نزدیک با نویسندگان آشنا شوند. آنها می خواهند در مورد زندگی نویسندگان در خارج از کتاب ها و فرایندهای نگارش آنها بدانند. خوانندگان خواهان تماس و ارتباط با نویسندگان مورد علاقه خود هستند.

 

وقتی نوبت به انتشار روز کتاب می رسد ، نویسندگان برای بازاریابی کتاب باید استراتژی های آنلاین و رسانه های اجتماعی را در اختیار داشته و در نظر بگیرند.

 

به همین دلیل به هفت نویسنده ای که بصورت حضوری و یا آنلاین طرفدار زیادی داشتند، در نظر گرفته شده تا نکات و ترفندهای آنها گرد هم آورده شوند.

 

7 نکته بازاریابی کتاب از نویسندگان موفق

 

در اینجا نکاتی درباره بازاریابی کتاب که این نویسندگان در طول سالها یاد گرفته اند آورده شده است:

  1. شما به یک وب سایت نیاز دارید
  2. حضور شما در شبکه های اجتماعی واجب است
  3. خودتان آنلاین و قابل دسترس باشید
  4. خوانندگان کتاب را با یک تور کتاب مجازی همراه کنید
  5. هدیه آنلاین بدهید
  6. با خبرنامه های ایمیل با متقاضیان در ارتباط باشید.
  7. با کتابفروشی ها مستقل و مستقیم ارتباط برقرار کنید.

 

  1. شما به یک وب سایت احتیاج دارید

“Bree Barton”، نویسنده ای که خودش را “Wordy” توصیف می کند ، می گوید: “من ۱۰ سال است که صاحب افتخار سایتی هستم.” وب سایت حیرت انگیز او اولین بازی خود در سال ۲۰۱۸ ، “قلب خارها” و دنباله بعدی آن “اشکهای فراستی” را نشان می دهد.

وقتی در سایت Bree می روید، سریع حس سبک و حس شوخ طبعی او را پیدا می کنید. شما نام تجاری او را در عرض چند دقیقه درک می کنید و علاوه بر کتاب ، در مورد حرفه نویسندگی او نیز اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

بله، یک وب سایت برای همه نویسندگان ضروری است.

در هر وبسایت باید مطالب زیر را بگنجانید:

  • بیوگرافی
  • یک Headshot
  • مسیرهایی برای خرید کتاب شما
  • نظرات کتاب و مبهم بودن آن
  • برنامه زمانبندی نمایش ها
  • یک صفحه تماس
  • قابلیت اتصال وبسایت به رسانه های اجتماعی

 

  1. شبکه های اجتماعی

“جولی بوکسباوم”، نویسنده پرفروش کتاب “بگو سه چیز به من بگو” ، “چه بگویم بعدی” و جدیدترین او “امید و سایر نشانه ها” می گوید: “من رسانه های اجتماعی را دوست دارم.”

 

من عاشق اینستاگرام ، توییتر و فیس بوک به عنوان راهی برای به دست آوردن کلمه در مورد کتابهایم هستم ، و  این یک روش ارگانیک برای احساس ارتباط با اجتماع نوشتن و خواندن است.

به نظر می رسد اینستاگرام ابزاری برای بازاریابی کتاب مورد علاقه برای نویسندگان موفق است.

“کلی دیووس” نویسنده کتاب “دختر چاق روی هواپیما” (یکی از “۵۰ بهترین خواندن تابستانی در همه زمان ها” نامگذاری شده است: “من شخصاً اینستاگرام را یکی از موثرترین ابزارها برای کمک به گسترش کلمه می دانم”) / “توسط مجله Reader Digest و آینده روز صفر”

“کلی” می افزاید: اینستاگرام همچنین راهی برای “عضویت فعال و درگیر در جامعه نویسندگی” است. برخی از بهترین فرصتهای بازاریابی من از طرف نویسندگانی است که با گذشت سالها ، به دوستان ارزشمندی تبدیل شده اند. اگر می توانید ، به عنوان مثال به انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودکان (SCBWI) ، به سازمان های نوشتن بپیوندید ، به کنفرانس ها بروید ، یا در گفتگوها و امضاهای کتاب در منطقه خود شرکت کنید. “

 

اگر عاشق یک کتاب هستید ، آن را در رسانه های اجتماعی فریاد بزنید.”

“بری” که از لس آنجلس می گوید که اینستاگرام همچنین راهی برای برقراری ارتباط و همکاری با دیگر نویسندگان فراهم می کند. وی گفت: “من به هنرمندان دیگری که در دنیا کارهای جالب و درستی انجام می دهند ، معرفی می کنم. من همچنین از استفاده از داستانهای اینستاگرام برای ارسال مطالب صریح و معتبر ، همه چیز لذت بردم ، از سفر با سگ احمقانه گرفته تا سفر مداوم در دوران افسردگی ، لذت بردم. “

 

 

  1. خودتان آنلاین و قابل دسترس باشید

“جولی بوکسباوم”، نویسنده مستقر در لس آنجلس که خود را در توییتر توصیف می کند ، افزود: “فکر می کنم وقتی در تلاش برای فروش کتاب کمک می کنم که در رسانه های اجتماعی فعال باشم “

“بنابراین ، هنگامی که من کار پیچیده ای انجام می دهم، مردم درصد کمی از مطالب من را متوجه میشوند.”

جولی اخیراً قرارداد جدیدترین رمان خود با عنوان “درب جانبی” را درباره رسوایی پذیرش در کالج اعلام کرد ، که در سال ۲۰۲۰ نشر پیدا می کند.

“سعدیا فاروقی”، نویسنده سریال کودکان “یاسمین” و بیوگرافی جمعی غیر داستانی آینده (۲۰۲۱) برای تجلیل از بینندگان مسلمان موافقت کرد: “مرتباً آنلاین باشید، اما نه تنها برای تبلیغ کتاب های خود.”

 

با خوانندگان ، کتابداران ، کتابفروشان و نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید و مطالب آنها را با یک قلب بزرگ به اشتراک بگذارید.”

 

 

۴- خوانندگان را در یک تور کتاب مجازی سوار کنید

وب سایت شما می تواند خوانندگان را با خود در یک تور کتاب شخصی سوق دهد.

“ماد رسپیچیو” می گوید: “من فکر می کنم این یک راه عالی برای هیجان خوانندگان از کتاب شماست ، و کمک می کند تا ایده نویسنده کمتر انتزاعی شود زیرا در حال آشنایی با شخص واقعی زندگی در پشت کتاب هستید.

 

 

5- هدیه آنلاین ارائه دهید

KA رینولدز ، نویسنده رمان فانتزی سال ۲۰۱۸ “سرزمین دیروز” ، میزبان هدایای آنلاین است که گویی خوانندگان حضوری برای برنده شدن دارند.

KA ، که در وینیپگ ، کانادا متولد و بزرگ شده است ، می گوید: “دادن هدیه در رسانه های اجتماعی پربارترین ، موفق ترین و مورد علاقه ترین ابزار بازاریابی من است که مناسب برای من است ، زیرا واقعا دوست دارم چیزهای تفریحی را از خود دور کنم.”

KA می گوید: “این امر نه تنها فالوور من را افزایش می دهد بلکه قبل از هرچه بیشتر نگاهی به کتاب و جلد من می بخشد ، که بهترین چیزی است که می توانید هنگام تلاش برای فروش کتاب به آن امیدوار باشید.” کتاب را در مورد Goodreads بخوانید ، و آشفتگی ها را هنگام حضور در آنجا بخوانید – همه اینها افراد را به سمت دیگران سوق می دهد تا درباره کتاب شما به دیگران بگویند! “

وی برای رمان “Spinner of Dream”، برچسب ها و کارت پستال های قابل حمل را با هنر منتخب کتاب از فضای داخلی کتاب را هدیه داد.

چه کسی عاشق کتاب نیست؟

 

  1. از خبرنامه ایمیلی استفاده کنید

“کلی” می گوید: “من سعی می کنم حداقل یک بار در هر ماه یک خبرنامه را با اطلاعات مربوط به آنچه می خوانم و روی آن کار می کنم ارسال کنم.”

خبرنامه راهی عالی برای پیشبرد کار شما بدون هزینه زیاد است.

“مری آن مارلوو”، نویسنده عاشقانه “نوعی جادو” ، “نوعی عشق دیوانه” ، و “دوستیابی توسط :” شما به راحتی می توانید مورد حمایت مشترکین خبرنامه واقع شوید، بنابراین می توانید بدون هزینه کردن برای تبلیغات، هدفمند کار خود را انجام دهید. شما می توانید این کار را حتی قبل از نوشتن و داشتن مالکیت یک کتاب انجام دهید و خبرنامه شما می تواند شامل مطالبی مانند مشاوره در مورد نوشتن، بررسی کتاب یا مواردی نظیر کتاب، کتاب رمان یک دوست یا گواهی هدیه کوچک شوید.”

“بری” وقت و انرژی زیادی را در خبرنامه های خلاق خود قرار می دهد. وی ادامه داد: “این نامه های ماهانه برای برخی از نویسندگانی که به آنها افتخار می کنم، یک چیز خاص ایجاد کرده است. بنابراین اجازه ندهید کسی به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید یا نباید انجام دهید! همه این کار ها را برای نویسندگی و کتاب خود انجام دهید. صادق باشید، واقعی باشید و کارهایی را انجام دهید که روح شما را به آتش می کشاند.”

 

استفاده از ترکیبی از بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی نیز راهی عالی برای به دست آوردن کلمه در مورد کتاب های شما است.

“سعدیا”، که از هیوستون تگزاس می نویسد می گوید: “من خبرنامه هایی دارم که می توانند در وب سایت من ثبت نام کنند.” او خود را به عنوان “نویسنده ، مقاله نویسان و فعال مذهبی پاکستانی آمریکایی” توصیف می کند.

“سعدیا” می گوید: “راه های اصلی من برای اطلاع رسانی درباره کتاب های آینده من توییتر و اینستاگرام است.” وی گفت: “من عاشق این دو پلتفرم هستم و در هر دوی آنها بسیار فعال هستم. آنها به من اجازه می دهند تا در ارتقاء کار خود خلاق باشم و همچنین با خوانندگان خود در ارتباط باشم. “

یک خبرنامه همچنین می تواند جایی را که خوانندگان ممکن است کتاب شما را خریداری کنند هم باشد.

لطفا برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید
[کل: 2 میانگین: 5]